Dagbesteding

Onze bewoners kunnen niet zelfstandig functioneren in de maatschappij. Daarom zorgen wij voor een een zinvolle maar ook leuke afwisselende dagbesteding. Deze wordt gegeven door professionele vaste begeleiders die ook de zorg kunnen bieden die nodig is. Wij vinden het belangrijk dat iedereen vanuit een vertrouwde huiselijke sfeer plezier beleeft in het dagelijkse leven, kunnen genieten van de buitenlucht, volop kunnen bewegen en een leuk contact kunnen hebben met mede bewoners en dieren die leven om het huis

De dagbesteding zal plaats vinden in en om de woning, in de activiteitencentra en in de omgeving. De activiteitencentra is gelegen op een groot terrein, dat volledig is omheind. De landelijke, natuurrijke omgeving met een boomgaard, speelweiden en moestuin nodigen uit om te genieten van het buitenleven. Er zijn ook dieren zoals een pony, geiten, kippen. Een gevarieerd aanbod van activiteiten, afgestemd op behoeften van de bewoners maar ook op de seizoenen van het jaar waarbij de dagindeling ook een vast ritme heeft en inspelen op de persoonlijke kwaliteiten, interesse en nieuwsgierigheid van de bewoners.

Voorbeelden van activiteiten zijn:

Samen in de moestuin werken/ bezig zijn.
Inmaken van bijv. appelmoes, vruchten drogen, zaadjes opkweken.
Dieren verzorgen, eieren rapen, appels plukken
Tekenen, knutselen, gezelschapsspellen
Boodschappen doen
Buiten spelen